Kledingreus krijgt kritiek op keuze van modellen

In een nieuwe campagne toont een populaire kledingketen hun nieuwe plus-size modellen. Het bedrijf wordt nu beschuldigd van het promoten van een ongezonde levensstijl. ‘Dik’, ‘vet’ en ‘dodelijk overgewicht’ zijn een paar van de woorden die criticasters gebruiken om de modellen te omschrijven.

De populaire kledingketen PrettyLittleThing toonde recentelijk hun nieuwe modellen voor hun nieuwe campagne. Het bedrijf wilde de diversiteit qua lichamen laten zien. Maar nu wordt het bedrijf beschuldigd van het promoten van obesitas en een ongezonde levensstijl.

Het bedrijf heeft echter een antwoord op de kritiek.

„We zijn er trots op modellen met verschillende lichaamsvormen te gebruiken”, geeft het bedrijf aan in een verklaring aan The Sun.

Op Instagram toont het bedrijf trots hun samenwerking met het 30-jarige Ashley Graham.

Iets wat blijkbaar niet bij iedereen in de smaak viel.

Op een van de foto’s zijn de modellen Tabria Majors (maat 46/48), in bikini, samen met Kayla Jane (taille 88 cm en heupmaat 132 cm) te zien. Beiden hebben contracten met modellenbureaus, maar krijgen nog steeds constant kritiek op hun lichaam.

De reacties op sociale media gebruiken woorden zoals ‘dik’ en ‘ongezond’. Eén persoon vond zelfs dat ‘dodelijk overgewicht’ toepasselijk was.

Gelukkig kreeg het bedrijf niet alleen kritiek en nare opmerkingen. Ze hebben ook veel bijval gekregen en veel mensen toonden hun waardering voor het feit dat het bedrijf voor deze modellen heeft gekozen.

Het bedrijf heeft, aldus The Sun, verder gereageerd op de kritiek:

„Bij PrettyLittleThing eren we alle verschillende lichaamsvormen en geloven we dat iedereen mooi is.”

„We zijn trots om kleding aan te bieden in de maten 32 tot 52, en we zijn er ook trots op dat we modellen met verschillende lichaamstypes en -vormen gebruiken in onze campagnes.”

Gezien de huidige discussie over lichaamsvormen komt deze reclamecampagne precies goed op de juiste de tijd.

We denken dat dit absoluut een fantastisch initiatief is en dat meer bedrijven zoals PrettyLittleThing moeten doen. Druk op de knop ‘delen’ als je hiermee akkoord gaat!

No Replies tot "Kledingreus krijgt kritiek op keuze van modellen"